Otroke opazujemo in spoznavamo vsak dan v različnih situacijah, ki jih ponuja življenje. Otroci vsak dan nabirajo prijetne in neprijetne življenjske izkušnje. Nekateri odkrito govorijo o vsem, kar doživijo, drugi pa raje doživeto obdržijo zase. Ključno za vzgojo zdrave, samostojne, odgovorne in sočutne odrasle osebe je vez, ki jo uspemo tkati in negovati z otrokom. A povezovanje ne deluje na daljavo ali preko zaslona. Le sočutna bližina, kakovostno preživet skupni čas, objem in dotik bodo otroku dajali občutek varnosti in ljubljenosti.
Z otrokom se najlažje povežemo preko igre, saj je igranje njegov izrazni jezik. Medtem, ko se igramo z otrokom ali pa ga opazujemo pri prosti igri, lahko izvemo marsikaj, česar v običajnem pogovoru še ne zna, ne zmore ali ne želi izraziti.
O POMENU PROSTE IGRE
Otroci so večino časa pod nadzorom odraslih. Zato je nujno, da jim omogočimo čas za prosto igro. Gre za čas, ko se otrok igra sam. Sam določa pravila igre in sam pridobiva izkustva ter nova znanja. Med prosto igro je ustvarjalen in hkrati skozi njo predeluje različna čustva. Ko otrok na ta način predeluje naporne situacije, nad njimi in svojimi čustvi dobi občutek nadzora. Prosta igra je otrokova naravna potreba in je nujna za njegov celostni razvoj.
Prosto igro poznajo tudi živali, ko preko nje mladički vadijo spretnosti, ki jih bodo potrebovali za preživetje.
O POMENU DRUŽABNIH IGER
Med igranjem družabnih iger se otrok druži in povezuje.
Družabne igre delujejo spodbudno na otrokov socialni razvoj ter spodbujajo razvoj pomembnih kognitivnih in čustvenih veščin. Družabne igre niso namenjene zgolj zabavi, temveč so tudi koristne za učenje štetja, seštevanja in opismenjevanja. Pomembno vplivajo tudi na sposobnost pomnjenja in kreativnega razmišljanja. Pri družabnih igrah se otrok uči spoštovati in upoštevati pravila igre. Ob igrah, ko otrok zmaga ali izgubi, se uči sprejemati in izražati čustva na sprejemljiv način. Otrok tudi trenira svojo potrpežljivost, saj se mora naučiti čakati, da pride na vrsto. Otrok se uri v vztrajnosti, koncentraciji in vadi pozornost. Ob druženju z odraslimi se počuti sprejeto, videno, slišano in pomembno. Tako krepimo njegovo samopodobo. Skupna igra bogati vso družino.
O POMENU PROSTE IGRE
Otroci so večino časa pod nadzorom odraslih. Zato je nujno, da jim omogočimo čas za prosto igro. Gre za čas, ko se otrok igra sam. Sam določa pravila igre in sam pridobiva izkustva ter nova znanja. Med prosto igro je ustvarjalen in hkrati skozi njo predeluje različna čustva. Ko otrok na ta način predeluje naporne situacije, nad njimi in svojimi čustvi dobi občutek nadzora. Prosta igra je otrokova naravna potreba in je nujna za njegov celostni razvoj.
Prosto igro poznajo tudi živali, ko preko nje mladički vadijo spretnosti, ki jih bodo potrebovali za preživetje.
O POMENU DRUŽABNIH IGER
Med igranjem družabnih iger se otrok druži in povezuje.
Družabne igre delujejo spodbudno na otrokov socialni razvoj ter spodbujajo razvoj pomembnih kognitivnih in čustvenih veščin. Družabne igre niso namenjene zgolj zabavi, temveč so tudi koristne za učenje štetja, seštevanja in opismenjevanja. Pomembno vplivajo tudi na sposobnost pomnjenja in kreativnega razmišljanja. Pri družabnih igrah se otrok uči spoštovati in upoštevati pravila igre. Ob igrah, ko otrok zmaga ali izgubi, se uči sprejemati in izražati čustva na sprejemljiv način. Otrok tudi trenira svojo potrpežljivost, saj se mora naučiti čakati, da pride na vrsto. Otrok se uri v vztrajnosti, koncentraciji in vadi pozornost. Ob druženju z odraslimi se počuti sprejeto, videno, slišano in pomembno. Tako krepimo njegovo samopodobo. Skupna igra bogati vso družino.
Ker se tudi sama rada igram družabne igre in ker rada rišem, sem združila oba svoja hobija. Vsem dobro poznane igre sem na novo ilustrirala.
Vabljeni k ogledu!